Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
https://esas.nku.edu.tr/dosyalar/dokuman/93BCF214-F4D2-31DF-6392-9D90052DC75E.docx adresinde bulunabilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
|
Harfli Notu
|
Katsayı
|
Başarı Durumu
|
90-100
|
AA
|
4.00
|
Başarılı
|
80-89
|
BA
|
3.50
|
Başarılı
|
70-79
|
BB
|
3.00
|
Başarılı
|
65-69
|
CB
|
2.50
|
Başarılı
|
60-64
|
CC
|
2.25
|
Başarılı
|
50-59
|
DD
|
2.00
|
Başarısız
|
30-49
|
FD
|
1.00
|
Başarısız
|
0-29
|
FF
|
0.00
|
Başarısız
|
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
|
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Rol Yapma / Drama
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
|
Problem Çözme
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Vaka Çalışması
|
Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
Beyin Fırtınası
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
KüçükGrup Tartışması
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Gösterim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Benzetim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha/Arazi Çalışması
|
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Laboratuar
|
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
Özel donanım
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
İnceleme/Anket Çalışması
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Panel
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Konuk Konuşmacı
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri
|
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. |
Program Çıktıları
1-Analitik kimya, anorganik kimya, biyokimya, fizikokimya ve organik kimya gibi kimya biliminin ana bilim dallarının temel prensiplerini kullanır ve anabilim dalları arasında ilişki kurar. 2-Çeşitli endüstriyel firmalardaki (biyokimya, ilaç, gıda, savunma sanayisi, çevre, polimer, deri, kozmetik, deterjan, boya, sağlık vb.) arge laboratuarlarındaki temel sorunları çözer analiz eder ve konu ile ilgili enstrümantal cihazları kullanarak cihazlardan alınan sonuçları yorumlayabilecek ileri düzeyde bilgilere sahip olurlar. 3-Kimya bilimi ile ilgili güncel literatürü takip eder, kütüphane ve diğer her türlü bilgi kaynağını ihtiyaçları doğrusunda etkili bir şekilde kullanır. 4-Kimya bilimindeki yeni gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde mesleki İngilizce bilgisine sahip olur. 5-Kimya bilimini hayatın her aşamasında ve her sektörde varlığını benimseyen bir düşünce sistemi oluşturur. 6-Kimya ile ilgili bazı özel bilgisayar yazılımlarını etkili şekilde kullanır, basit moleküler modellemesi ve kimyasal hesaplamalar yapar. 7-Kimyasal reaksiyonları yazar, reaksiyon yazma mantığını bilir, yazılan reaksiyonları yorumlar, gerektiğinde reaksiyonları üç boyutlu olarak düşünür, tartışır. 8-Kuantum kimyası, kimyasal kinetik, elektrokimya ve ileri teknolojiler (nanoteknoloji, biyoteknoloji, vb) konularında güncel problemleri çözer. 9-Laboratuar çalışmalarında kullanılan kimyasalların güvenlik ile ilgili kurallarını açıklar, kuralları uygular ve kimyasalların çevreye olan etkilerini tanımlar. 10-Matematiğin ve fiziğin temel prensiplerini öğrenir ve bu prensipleri kimyasal problemlerin çözümünde kullanır. 11-Modern metod ve cihazları kullanarak bileşikleri sentezler, ayırır ve karakterize eder. 12-Temel kimya branşıyla (organik, fizikokimya, analitik, anorganik, biyokimya) ile ilgili kimyasal maddeleri tanımlar ve bunları birbiriyle ilişkilendirir, laboratuar ekipmanlarını kullanır, laboratuarda tek başına ve grup çalışmasıyla bilimsel araştırma yapar. |